Ağustos 21, 2013

sütlü köfte


Adına aldanmayın;ama tadına aldanın..hatta tadına mest bile olun..inanılmaz lezzette olan bu köfteyi denemenizi ısrar ile tavsiye ediyorum..köfte severler nerede acaba?

MALZEMELER:
500 gr  köftelik kıyma(danası daha fazla kuzusu 150 gr civarında)
3 adet ekmek içi
yarım su bardağı süt
1 çay kaşığı karabiber
yarım çay kaşığı yenibahar
1 çay kaşığı kimyon
3 diş sarımsak
1 adet soğan maydanoz
yarım demet
ustasından tuz
sirke(sirkeyi içine koymuyoruz)


SÜSLEMEK İÇİN:
yeşil biber,kırmızı biber,domates,tereyağı

YAPILIŞI:
-ekmek içlerini elimizle küçültelim ve üzerine sütü dökelim..
-başka bir kapta kıymanın içine soğanı ve sarımsağı rendeleyelim.
-maydanozunu kıyalım ve ilave edelim.
-baharatlarını dökelim.
-sütle ıslattığımız ekmek içlerini de ilave edip yoğurmaya başlayalım..
-15-20 dakika civarında yoğuralım..
-yoğurduğumuz köfteyi 1-2 saat buzdolabında bekletelim.
-başka bir kaba bir miktar elma sirkesini dökelim.
-yoğurduğumuz köfteyi dolaptan çıkaralım ve elimizle istediğimiz şekli verelim..
-elimizi sirkeye batıralım ve köftelerin etrafına sürelim.
-ben resimdeki gibi toprak kaba koydum ve aralarına sebzelerini yerleştirdim..her bir köftenin üzerine de tereyağı bıraktım..
-AFİYET,.BAL ŞEKER OLSUN

SİRKE KÖFTEYE LEZZET VERİR..İLLA KOYMANIZ GEREKMİYOR..SADECE BİR TAVSİYE NİTELİĞİNDEDİR..

6 yorum:

  1. Ellerinize sağlık,değişik bir köfte olmuş.En kısa zamanda deneyeceğim..afiyetler olsun..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. denemenizi tavsiye ederim nursen hanımcım..lezzeti hoşunuza gidecektir..

      Sil
  2. Sizi izledim simdi stvde cok guzeldi program.

    YanıtlaSil
  3. canım bugün samanyolu tv'de seni izledim çok güzeldi tariflerin ellerine sağlık ve bir okadarda tatlısın oğluşunada maşallah çok şeker,blog yazarı olduğunuda duyunca aradım taradım sadece isminle bulmadım facede paylaştım sonra aklıma gewldi gülseda elazığ mutfağı yazınca işte sonunda kavuştum :) sıkı takipçinim artık bilesin öğretmenim:) annemle beraber izledik annemde buldunmu buldunmu bakarız bloğuna dedi,yemekten sonra keyifle bir tura çıkacağız bloğunda,güzel paylaşımlar diliyorum,sevgilerimle

    YanıtlaSil
  4. çok teşekkür ederim ne güzel şeyler yazmışsınıız..her zaman beklerim bloguma..sevgiyle.

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...