Ocak 15, 2014

HATAY USULÜ KISIR


SELAM SEVGİLİ TAKİPÇİLERİM..BU GÜN İLK DEFA DENEDİĞİM BİR TARİFİMDEN BAHSEDECEĞİM.
Arkadaşımla okulda boş dersimizde otururken oradan buradan sohbet açıldı ve derken bulgura geldi sıra.Acılı,ekşili tatlardan bahsederken Hatay usulü kısırdan söz açıldı..Ne zamandır denemek istediğim bir tarifin yapılışını öğrendim.Arkadaşım bulguru  çiğden yoğurduğunu,bütün malzemeleri de yine çiğ şekilde koyduğundan bahsetti..Annesinin ise salçayı,soğan ve baharatla kavurduğunu ve o şekilde yoğurduğundan söz etti.Ben değerli annesinin yaptığı şekilde denemeye karar verdim.Bir daha ki sefer ise bir diğerini denemek istiyorum..Tarifine geçmek için sabırsızlanıyorum:

MALZEMELER:

2 su bardağı ince bulgur
1 su bardağından iki parmak eksik sıcak su
4 çorba kaşığı biber ve domates salçası karışık
2 adet büyük boy  soğan
2 diş sarımsak
1 tatlı kaşığı  karabiber
1 tatlı kaşığı kimyon
1 tatlı kaşığı kuru nane
1 avuç kuru reyhan
1 fincan zeytin yağı
yarım demet maydanoz
nar ekşisi
yarım limon
1 adet domates(kabukları soyulmuş)

(evde olmadığı için koyamadım:yeşil soğan ve taze nane de çok yakışır
ekşi tadını limon ve nar ekşisi ile verebilirsiniz.
yukarıdaki malzemeleri ağız tadınıza göre azaltıp,çoğaltabilirsiniz.
İçerisine salatalık da koyabilirsiniz.
arzuya göre yağı az gelmiş ise yine zeytin yağı da eklenebilir.)

YAPIM AŞAMASI:

*Soğanları çok küçük küçük doğrayın.
*Tavaya alın içerisine zeytin yağını ekleyin.
*Kavurmaya başlayın.
*Sarımsağını ilave edin.
*Pişen soğanlara bol salça ilave edin ve kavurun.
*Sırası ile diğer baharatlarını ekleyin.
*Tuzunu ekleyin.
*Domatesini,nar ekşini,limonu ve yeşillikleri eklemeyin.
*Bulguru yoğurma kabına alın üzerine verdiğim  miktarda sıcak su gezdirin elinizle karıştırın.
*Salçalı harcınızı ekleyin.
*Aşağı yukarı 30-45 dakika arası yoğurun.
*Bulgurların kıtırlığı geçince kalan malzemeleri ekleyin.
*Domatesi küçük küçük doğrayın.
*Eklemek istediğiniz başka bir malzeme varsa ekleyebilirsiniz.
*Burada dikkat edilmesi gereken bulgurların çiğ kalmamasıdır.
                                                       
                                                *AFİYET OLSUN*

                                           




6 yorum:

  1. Ayy bayılırım Hatay kısırına..Çok güzel olur:]]ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
  2. ellerine sağlık. hataylı komşum var. sumakd akoyuyor ama onu kısırı mercimekli köfte gibi baya birbirine geçen birşey oluyor tane tane olmuyor. Antepli arkadaşım böle yapar ..siiznkid eçok güzel olmuş. ayrıca sitemim var size.. hiç uğramıyorsunuz ..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim ablacım..ilk yoğurduğumda ben de köfte gibi olacak sanmıştım ama vakit geçtikçe kısır şeklini aldı..sumak da koymak geldi aklıma sonra vazgeçtim onu da deneyeyim bakayım.hemen geliyorum..

      Sil
  3. Ellerine sağlık harika çiğ köfte gibi olmuş harika sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim özgen hanım..evet yoğurma şekli aynı..

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...